เมื่อคนในอุตสาหกรรมเกมมารวมตัวกันที่งานประชุม Game Developers Conference ประจำปี โดย Xbox พร้อมต้อนรับบรรดาครีเอเตอร์ทุกคนทั้งออนไลน์และออนไสท์ให้มาร่วมงานและค้นพบเครื่องมือ กลยุทธ์ และโปรแกรมกว่า 33 รายการที่สามารถช่วยเร่งการพัฒนา การมีส่วนร่วม และการเติบโต ตั้งแต่วันที่ 22 - 24 มีนาคม ที่ Xbox Lounge ในล็อบบี้ Moscone Center South เพื่อเรียนรู้เกี่ยวกับการเผยแพร่เกมด้วย ID@Xbox และเติบโตด้วย ID@Azure นอกจากนี้ Xbox จะจัด Tech Talks แบบออนไลน์ทั้งหมด 11 เซสชันที่จะถ่ายทอดสดในเพจ Microsoft Game Dev GDC 2023 ในวันที่ 22 มีนาคม เวลา 23.00 น. (ตามเวลาประเทศไทย) โดยจะแชร์กลยุทธ์ที่เป็นประโชน์ต่อนักพัฒนาเกมได้นำไปใช้ต่อยอดความสำเร็จ นักพัฒนาเกมจะมีโอกาสได้พูดคุยกับนักพัฒนาเกม Halo Infinite, Last Stop, Let’s Build a Zoo, Minecraft, Sea of Theives, Valheim และอีกมากมาย สามารถดูรายละเอียดโปรแกรมและสัมมนา Tech Talks แบบออนไลน์ได้ตามนี้
Onboarding into the Xbox Ecosystem
• Cloud Solutions for Single Player Story-driven Games: Variable State talks Getting Started with ID@Azure (Online Exclusive)
• Empowering Underrepresented Creators (Online Exclusive)
• From Application to Approval: Joining Xbox in Less than 30 Days through the new Onboarding Hub (Online Exclusive)
• Growing a Healthy Culture through Management Excellence at Xbox (In-person)
• Leading with Empathy to Become the Best Publishing Partner in the Industry (In-person)
• Leaders Working at The Heart of The Team In 2023 (In-person)
• Mentorship Cheat Code: Raising Diverse Talent in The Games Industry (In-person)
• Reimagining Game Industry Education: Boosting Talent Pipeline and Career Opportunities (In-person)
• The Importance of Responsible AI in the Game Industry (In-person)
• The Professional Closet: On Being "Out" in the Game Industry (In-person)
Accelerate Development
• Seven Steps that Made Halo Infinite More Energy Efficient and How Your Studio Can Do It Too (Online Exclusive)
• Accessible and Inclusive Developer Tools: How Xbox Empowers More Creators with New GDK Features (Online Exclusive)
• Art Optimization in the 40th Millenium: How FatShark Constructed Their Central Asset Pipeline with Simplygon (In-person)
• Climate Crisis Workshop: Use Your Game Developer Superpowers to Fight (In-person)
• Co-Designing a Climate Resilient Video Game Industry: Game Devs, Researchers, and Indigenous Communities (In-person)
• Experimental Game Workshop (In-person)
• Futureproof your Game with Game Creator Services (In-person)
• Game Developers Building a Climate Resilient Industry (In-person)
• Game Production as Craft: How Producers Drive Development at Xbox Game Studios (In-person)
• How Xbox, 343i, Ubisoft and Epic are Utilizing Eco-friendly Code Without Impacting Gameplay Fidelity (In-person)
• Narrative Moments on a Budget: Stretching Storytelling "Dollars" Across the Moments That Matter (In-person)
• Production Essentials Summit: Get Comfortable Being Uncomfortable (In-person)
• Raytracing and the Future of Game Graphics for Xbox in Unity (In-person)
• Technical Artist Summit: "Non-Destructible Workflows": Re-Inventing Content Production for the 'Forza Motorsports' Franchise (In-person)
• Tips from Rare for Easier Debugging of Unreal Engine 5 Games Using Visual Studio (Online Exclusive)
• Valheim Case Study: Piktiv Shares Learnings from Integrating Azure PlayFab Multiplayer Services (Online Exclusive)
Reach & Retain More Players
• Accessibility Roundtable: Proven Techniques and Healthy Navigations (In-person)
• Diverse Business Models Fueling Growth Across the Games Industry (In-person)
• How Minecraft's Need for Scalable LiveOps Led to the Improved Capability of Azure PlayFab Economy v2 (Online Exclusive)
• It Takes a Village: Building a Gaming and Disability Program (In-person)
• Manage and Grow Your In-game Economy with the Expanded Feature Set of PlayFab Economy v2 (Online Exclusive)
• Stop Losing Players! Engage and Retain Players with Content They'll Love Using Azure PlayFab ML-Powered Churn Prediction (Online Exclusive)
• Why I Chose Game Pass: No More Robots Talks About Growing their Audience for Let's Build a Zoo (Online Exclusive)